Positief voor Kruibeke - een open bestuursakkoord

Zoals beloofd stellen we u hierbij het bestuursakkoord “Positief voor Kruibeke” voor. Dit werd de voorbije weken door de nieuwe meerderheid van N-VA, CD&V en 3 onafhankelijken voorbereid, op basis van hun verkiezingsprogramma’s en de inspiratienota van de omgevingsanalyse 2020 van onze gemeente.

Het akkoord gaat uit van een positief toekomstverhaal voor Kruibeke, op “De weg vooruit”. Uit het verleden behouden we zeker wat goed is, maar we sturen bij waar nodig om te verbeteren, te versterken en om in te spelen op nieuwe maatschappelijke evoluties en opportuniteiten die zich voordoen.

Kruibeke beter maken is onze ambitie. We willen dit samen doen met iedereen: met alle partijen en onafhankelijken van de gemeenteraad, het gemeente- en OCMW personeel, de adviesraden, de verenigingen en de burgers.

De nieuwe bestuursploeg heeft daarom bewust gekozen om een open bestuursakkoord op te stellen waarin de grote beleidslijnen zijn uitgezet, maar waar concrete projecten nog ingevuld kunnen worden. De burgemeester en schepenen zullen de volgende maanden met deze nota op toer gaan naar de adviesraden, verenigingen en burgers zodat iedereen de kans krijgt om zijn input te geven. Op basis van die input zal het gemeentebestuur samen met het gemeentepersoneel het beleidsplan 2019 -2024 uitwerken, dat zal worden voorgelegd aan de gemeenteraad.

Bestuursakkoord