Hiphiphip voor de Kruibeekse jongeren die zich vrijwillig inzetten!

3x hoera de kookouders!

Elke zomervakantie opnieuw genieten honderden kinderen uit onze gemeente van een grandioos bivak, kamp, … Het is telkens het hoogtepunt van een gans werkjaar.

Dat alles dankzij de geweldige inzet van talloze vrijwilligers. Weken op voorhand starten zij, ook tijdens hun examenperiode, met het samenstellen van een fantastisch programma. Voor elk weertype is altijd iets voorzien. De kinderen leren om samen te werken, zich in te zetten voor elkaar, verantwoordelijkheid te nemen. En dat op een speelse, ongedwongen manier.

Om al dat jong geweld gaande te houden is veel energie nodig. Kilo’s boterhammen, toespijs, aardappelen, groenten, vis, vlees, spaghetti, puddingskes, … zorgen daarvoor. Kundige kookouders staan samen met de zon op om te zorgen dat er tijdig kan ontbeten worden. Daarna volle kracht vooruit want er wachten hongerige magen op een warm middagmaal. Keuken opruimen, welverdiend siësta-ke nemen of omgeving een beetje verkennen. Tussendoor nog een van de jongsten troosten die mama toch wel erg mist, of wat ontsmettingsmiddel en een stevige pleister op een speelwond draperen. En hupsakee zorgen voor het avondmaal. Toen we enkele menu’s zagen, waanden we ons in een restaurant. Kookouders zijn a.h.w. engelen met rijstpap en gouden lepeltjes.

Kris Smet, CD&V-schepen voor o.a. jeugd, bezocht enkele van deze bivakken. Hij sprak er met leiding en kookouders en hoorde en zag dat het goed was. Hij trok er één conclusie: HIPHIPHIP HOERAHOERAHOERA voor al deze formidastische Kruibekenaren!