CD&V Kruibeke trekt met veel nieuwe gezichten naar de kiezer

Inspiratie uit 1.000 huisbezoeken zorgt voor een ambitieus en gedragen programma

Jij telt mee. Met deze slogan trekt CD&V Kruibeke naar de gemeenteraadsverkiezingen in oktober. Filip Vercauteren, lijsttrekker, stelt vandaag zijn ploeg en ambities voor. "We kiezen de weg vooruit, maar niet over de hoofden van mensen heen. Een kleine 1.000 deurgesprekken inspireerden ons om binnenkort met een toekomstgericht en verbindend plan naar de kiezer te trekken." Dat doet Vercauteren samen met een geëngageerde ploeg van vertrouwde en veel nieuwe gezichten.

16.661 inwoners tellen mee

De ploeg legde 2 maanden lang zijn oor te luister bij de inwoners van Bazel, Rupelmonde en Kruibeke. Een 1.000-tal huisbezoeken geven een reëel beeld van de dagelijkse noden en bekommernissen van de inwoners. Zo ergeren veel bewoners zich aan zwerfvuil en hondenpoep. Ze vragen ook meer onderhoud van het groen in parken en bermen. Mensen houden van een bruisende gemeente: de heropleving van de wekelijkse markten en de jaarmarkten of meer promotie voor het buurthuis zijn concrete wensen. Mensen zijn bezorgd om hun oude dag: ze willen in de gemeente blijven wonen. CD&V belooft om de komende jaren extra ondersteuning te bieden aan mantelzorgers en de regie op te nemen voor het bouwen van assistentiewoningen in de drie dorpskernen. De grootste zorgen van bewoners gaan over mobiliteit: verkeersveiligheid en de toegankelijkheid van voetpaden, fietspaden en pleinen. Ook over parkeren leven veel vragen en ergernissen.

CD&V verwerkte de input van de bewoners mee in zijn programma. De afgelopen jaren werd er hard gewerkt aan een toekomstvisie voor Kruibeke, nu koppelt de partij daar gedragen en sterke beleidsacties aan. Het partijprogramma is opgebouwd rond 4 speerpunten: investeren in propere, bruisende en betaalbare buurten, vrijetijdsvoorzieningen, toegankelijke zorg en veilige mobiliteit.

Jong en oud, nieuw en ervaren

Vandaag maakte lijsttrekker Filip Vercauteren de kandidatenlijst bekend. Hij bracht zowel jonge als ervaren krachten samen. Meer dan de helft van de lijst zullen nieuwkomers zijn.

Isolde Coens, Dorien Ledent, Amber Borhghraef, Kris Smet, Hubert De Gendt, Monique Verheyden, Guy Fosté, Wendy Buytaert, Geert Magerman en Koen Maris engageren zich voor de eerste keer als kandidaat.

De schepenen Dirk De Ketelaere, Erik Blommaert en schepen en OCMW-voorzitter Pia De Monie stellen hun ervaring ten dienste van de hele ploeg. Gesteund door de raads- en bestuursleden Annick Huyghe, Guido Paelinck, Dries Canfyn, Thomas Laureys, Els De Bock, Johan Arnout, Marc De Mayer en Ingrid Anné.

Lijsttrekker

Iedereen moet zijn talenten, ideeën of dromen kunnen inzetten om zich thuis te voelen in Kruibeke. Deze verbindende visie vraagt om een verbindende lijsttrekker. Iemand die kan luisteren, mensen kan samenbrengen en doen samenwerken. Deze figuur vond de partij in Filip Vercauteren.
Vercauteren (50) is geen nieuw gezicht: hij draait als (voormalig) voorzitter, fractieleider en gemeenteraadslid al 25 jaar mee in de lokale politiek. Niet als tafelspringer, wel als een verbindend en aimabel man die ervaring en dossierkennis wil samenbrengen en die burger en politiek wil verbinden.

Kandidatenlijst

1. Filip Vercauteren
  2. Isolde Coens
  3. Dirk De Ketelaere