Zaterdag 21 april hebben we met de buurt een nieuwe totempaal in het Kikvorstbos geplaatst. We hebben ook nog een haagje geplant en netels tussen de boshyacinten verwijderd. Hat was een zonnige heerlijke dag. Na afloop proefden we van hele lekkere fruitmocktail en lekkere aardbeien!

De Kikvorst is gemaakt van robiniahout. Dit is heel duurzaam hout en zou zo'n 30 jaar meegaan. dat is dus veel langer dan de vorige totem. hij komt uit het fort van Steendorp, alwaar Kamerkoor Cantatille heeft opgetreden voor de fortengordel. Door dit aangename contact kon Johan Arnout vragen of wij misschien een stam konden bekomen om onze zieke Kikvorst te vervangen De stam werd zowaar geschonken door Natuur en Bos! Paul De Wachter, die eveneens de vorgige totempaal gemaakt had, heeft vol enthousiasme en veel energie drie maanden aan een stuk gebeeldhouwd in deze zeer harde robinia-stam. Het resultaat mag gezien worden! Het is prachtig!

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties