Vandaag werden de voordrachtaktes van de Schepenen en de voorzitters van de gemeenteraad en het bijzonder sociaal comité officieel ingediend. Kruibeke zal zo vanaf de installatievergadering op 7 januari 2019 een nieuw gemeentebestuur hebben met 6 verkozenen van N-VA , 4 van  CD&V en 3 onafhankelijken.

Drie leden van de beweging D.E.N.E.R.T. beslisten dus om als onafhankelijken deel uit te maken van de meerderheid. Zij scharen zich volledig achter het nieuwe project.

De voorbije weken hebben we hard gewerkt aan ons bestuursakkoord “Positief voor Kruibeke“, dat de basis zal vormen voor het beleid van de komende zes jaar.

Dit akkoord, dat in januari openbaar zal worden gemaakt, gaat uit van een positief toekomstverhaal voor Kruibeke, op de weg vooruit. Uit het verleden behouden we zeker wat goed was, maar we sturen bij waar nodig. De nieuwe bestuursploeg kiest voor een eensgezind beleid, uitsluitend in het belang van Kruibeke.  We willen tot resultaten komen door teamwork, waarbij iedereen van goede wil zijn inbreng kan hebben, ongeacht politieke of filosofische strekking. We reiken dan ook uitdrukkelijk de hand aan iedereen, over alle partijgrenzen heen, om constructief mee te werken aan dit positief verhaal.

Ondertussen werd er binnen de groep beslist wie er deel zal uitmaken van het schepencollege. De nieuwe bestuursploeg is als volgt samengesteld:

• burgemeester: 4 jaar Dimitri Van Laere (N-VA), 2 jaar Filip Vercauteren (CD&V)

Zij vervangen elkaar tijdens hun afwezigheid.

• eerste schepen: 4 jaar Dirk De Ketelaere (CD&V), 2 jaar Dimitri Van Laere (N-VA)
  • schepenen: Caroline Vermeulen (N-VA), Kris Smet (CD&V), Kamiel Van Gheem (opgevolgd door Els Eeckhaoudt, N-VA) en Dirk De Ketelaere (opgevolgd door Koen Maris, CD&V).
  • Voorzitter gemeenteraad: 3 jaar Kris Claessens (N-VA) en 3 jaar Saskia Bressinck (N-VA)
  • Voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst: Filip Vercauteren (opgevolgd door Koen Maris, CD&V).

CD&V wenst de nieuwe bestuursploeg veel succes op de weg vooruit.