Tijdens het jaarlijks zomerfeest van CD&V-Kruibeke was het deugddoend dat we de ouwe-getrouwen weerzagen, maar het was ook leuk om diverse nieuwe gezichten te mogen verwelkomen. De mogelijkheid om het nieuwe gemeentehuis op de site van Duc D’O te bezichtigen heeft daar allicht toe bijgedragen.Onze CD&V-verkozenen waren, terecht, fier om ons te mogen rondleiden in de vroegere gebouwen van Duc d’O zodat we al eens konden kennismaken met ons toekomstige gemeentehuis. De multifunctionele ontvangsthal, de mooie lichte ruimtes, betere mogelijkheid om te verwarmen en te verkoelen, verplaatsbare scheidingswanden, degelijke lunchruimte, alles kon op positieve bijval van de bezoekers rekenen. Het feit dat op dezelfde site de administratieve diensten van zowel de gemeente als van het OCMW, de politiediensten van Kruibeke alsook de technische dienst van Kruibeke er hun onderkomen zullen vinden, is een pluspunt.
Na de start met een welkomstdrankje en het uitbrengen van de stemmen konden we genieten van een lekkere paëlla ter plaatse klaargemaakt door de Kruibeekse firma Paëlla à la Casa. Het overschot hiervan is ten goede gekomen van Welzijnsschakels Kruibeke. Tijdens de maaltijd werd even gepauzeerd om te luisteren naar het woordje van uittredend voorzitster Isolde Coens en enige politieke actualiteit door Filip Vercauteren.

Het hoogtepunt was echter de dankbetuiging aan Jean Van Gorp. Omwille van gezondheidsredenen kan hij niet meer in het bestuur zetelen en hij werd gepast gehuldigd voor zijn jarenlange inzet voor de Kruibeekse CD&V. Pia Demonie had gezorgd voor diverse foto’s-van-toen en Jean was daar merkelijk blij en ook geëmotioneerd door.
Een gezellig klapje, een lekker tapje, de gemoedelijke sfeer, dat droeg er allemaal toe bij om te mogen besluiten dat we een avond mochten beleven die voor herhaling vatbaar is.