3de dodelijk ongeval langs Gewestweg N419
Kruibeke
N°1 - 08/04/2016

Dodelijk ongeval aan verkeerssluis in de Bazelstraat.

CD&V Kruibeke leeft mee met de familie van het slachtoffer van het ongeval en met de chauffeur en zijn familie.

CD&V Kruibeke vraagt reeds lang om veiligere oversteekplaatsen aan te leggen op de Gewestweg N419.

De voorstellen die het gemeentebestuur formuleerde vielen telkens in dovemansoren bij Agentschap Wegen en Verkeer van het Gewest, de beheerder van de weg.

Het dodelijk ongeval van deze week toont nog maar eens aan dat het concept van een verkeerssluis met lichten dient herbekeken te worden. Ook de oversteekplaatsen ter hoogte van de Aldi, de Delhaize, Poldervliet/De Gaard, de Burchtstr, de Langestr, de Kemphoekstr/ Kruibekestr , ingang school St-Joris, Lamperstr/ Rupelmondestr en de Nieuwe Baan /Rupelmondestr dienen voor fietsers en voetgangers veiliger aangelegd te worden.

Het is de plicht van elke overheid om er alles aan doen dat er geen verkeersslachtoffers meer vallen langs de Gewestweg.

De gemeente zal dus harder moeten roepen tot Agentschap Wegen en Verkeer het hoort in Brussel dat er dringend actie dient ondernomen te worden.

“CD&V wil ook beroep doen op de medewerking van de burgers”.aldus Filip Vercauteren, voorzitter.”Zij zal het gemeentebestuur voorstellen om een meldpunt te voorzien op de gemeentelijke website waar alle ongevallen , groot en klein kunnen gemeld worden”.

Om maatregelen te nemen baseert het Agentschap Wegen en Verkeer baseert zich immers op ongevallenstatistieken van de politie. Niet elk ongeval wordt echter aan de politie gemeld.

colofon

Op geregelde tijdstippen krijg je CD&V Nieuws in je brievenbus.

Voortaan kan je tussentijdse berichten van CD&V Kruibeke via deze Elektronische nieuwsbrief ontvangen.
Heb je hulp nodig, mail dan even naar Johan Arnout

Zo blijf je van uit de eerste hand op de hoogte van wat er in onze gemeente gebeurt.

Inschrijven op de elektronische nieuwsbrief kan door hier te klikken