Nieuws van CD&V Kruibeke
Kruibeke
N°5 - 05/12/2016

Nieuwjaarsreceptie CD&V Kruibeke , 20 januari 2017

Iedereen is van harte welkom op onze nieuwjaarsreceptie met smoutebollen en hartige Italiaanse hapjes, een streepje muziek en een gezellige babbel met onze mandatarissen en parlementairen.

Lees meer ›

Kruibeke wintert,…. als warmste gemeente.

Kruibeke wintert heeft weer een vol programma dankzij de inzet van vele verenigingen. Samen maken we van Kruibeke de warmste gemeente. Ondertussen werd de kerstboom geplaatst op het OLV plein te Kruibeke. De boom en de werkuren van het transport werden gesponsord. Het transport neemt de gemeente voor zijn rekening. Als de Sint uit het land is, wordt de verlichting aangebracht.

Infomarkten RUP ‘Kruibeke, Groene Have’ en ‘Rupelmonde, stadje aan de stroom’

Het voorbije jaar presenteerde het gemeentebestuur u tijdens een aantal infomomenten zijn toekomstvisie over de verdere ontwikkeling van Kruibeke en Rupelmonde. Die visie werd nu omgezet in uitvoeringsplannen waar per zone afgebakend wordt wat mogelijk is.

Witte lintjesactie tegen geweld op vrouwen 2016 in Kruibeke

Maria (voorzitster Vr&M), Ingrid (bestuurslid) en Annick(gemeenteraadslid) aan de Carrefour De Kruibeekse CD&V vrouwen voerden zaterdag 19 november actie tegen cybergeweld op vrouwen en meisjes. Elke klant van de Carrefour en Delhaize kregen een wit lintje opgespeld als symbool tegen geweld.

Lees meer ›

Nieuwe toegangsweg voor kerkhof in Bazel

Eindelijk is het zover. Het kerkhof van Bazel heeft een nieuwe toegangsweg die voor iedereen makkelijk toegankelijk is. Dus wie met rolstoel of kinderwagen het kerkhof wil bezoeken kan dat nu in alle rust en sereniteit doen zonder te sukkelen door de kasseien.

Ontruiming graven in kerkhof van Bazel in 2 fases.

Het college volgt het voorstel van CD&V fractievoorzitter Filip Vercauteren om de ontruiming van de graven in 2 fases te laten verlopen. Het vak 3 zal pas binnen 5 jaar ontruimd worden. Voor de andere zones wordt een landschapsarchitect aangesteld die een nieuw concept zal uitwerken voor de herinrichting .

Nieuwe riolering en wegdek in Doorn, Oude Kattestraat en Hazarddam klaar

Het heeft langer geduurd dan voorzien, maar eindelijk zijn de nieuwe riolering en het wegdek in de Doorn, Oude Kattestraat en de Hazarddam af. Het openingsfeest gaat door op zondag 15/1 om 11u in school Pius X.

Voetpaden in Hofstraat bijna klaar

De Berkenlaan, Beukenlaan en Lindenlaan volgen nog

Succesvol licht ontvlambaar spektakel rond kasteel van Bazel

Zaterdag 19/11 was er een groot en poëtisch vuurspektakel op en rond het kasteel Wissekerke van Bazel als afsluiter voor het feestjaar van 500 jaar kasteel Wissekerke. De vuurwandeling doorheen het park en nadien het groots lichtspektakel werd door heel veel mensen (1500 kijkers), ook van buiten Kruibeke gesmaakt. Een dikke proficiat aan de cultuurdienst voor de organisatie!

Het nieuwe CD&V WIJ-congres in Lommel

Het Nieuwe WIJ heeft in Lommel vorm gekregen tijdens lange en intense debatten. En het resultaat mag gezien worden.  Filip, Guido, Dirk, Johan en Els (niet op foto) hebben zich goed uitgeleefd tijdens de debatten.

Lees meer ›

CD&V dankt zijn trouwste leden

In de week van de senioren (van 21/11 tot 27/11) kregen onze oudste CD&V leden een cadeautje voor hun jarenlang trouw lidmaatschap van onze partij. Alle 80+ leden kregen een 25 jaar jubileum CD&V senioren tas.Filip (voorzitter), Guido (voorzitter gemeenteraad) en Hubert (voorzitter CD&V-senioren) overhandigden het cadeautje aan Ludwina Degraeve, het oudste en trouwste CD&V lid .

De gewestweg N419 wordt overgedragen aan de gemeente.

De gemeenteraad keurde de overeenkomst goed voor de overname van de hele Gewestweg N419 van de Burchtstraat tot en met de Nieuwe Baan. Het Gewest zal de kosten van de wegenwerken in de Burchtstraat en de vervanging van de kasseien op de gewestweg aan het OLV Plein en de Kruibeke straat en Rupelmondestraat  voor zijn rekening nemen.  Zodra de overdracht notarieel bekrachtigd is kan de gemeente zelf de passende maatregelen nemen om de weg veiliger te maken.

www.licht-aan-uit-kruibeke.be

Moeten de lichten aan of uit in de landelijke straten van onze gemeente? Het resultaat van de bevraging bij de bewoners is voor de CD&V jongeren overduidelijk. De bewoners van het testgebied willen de lichten terug aan. De veiligheid weegt meer door dan de duurzaamheid en energiezuinigheid . Ondertussen zijn er ook al heel wat schriftelijke reacties binnengekomen bij het gemeentebestuur.

Lees meer ›

CD&V Kruibeke wil als bruggenbouwer de mensen meer verbinden met de overheid. U zal in deze digitale nieuwsbrief lezen dat we rekening houden met de bezorgdheden van onze inwoners. Beslissingen worden genomen en waar nodig bijgestuurd. Dankzij de informatiemarkten krijgt iedereen de kans om zich uit te spreken over de verdere ontwikkeling van Kruibeke en Rupelmonde. Ook de CD&V jongeren, senioren hadden met hun acties aandacht voor de mening en het welzijn van de andere. Meer "WIJ" maakt immers een sterker ik.

Filip vercauteren voorzitter - fractieleider

colofon

Op geregelde tijdstippen krijg je CD&V Nieuws in je brievenbus.

Voortaan kan je tussentijdse berichten van CD&V Kruibeke via deze Elektronische nieuwsbrief ontvangen.
Heb je hulp nodig, mail dan even naar Johan Arnout

Zo blijf je van uit de eerste hand op de hoogte van wat er in onze gemeente gebeurt.

Inschrijven op de elektronische nieuwsbrief kan door hier te klikken