Nieuws van CD&V Kruibeke
Kruibeke
N°4 - 03/10/2016

Vrijwilligers van “Kruibeke Zomert” getrakteerd

Wie deze zomer in eigen gemeente bleef kon zich meer dan eens amuseren op de verschillende festiviteiten die de verenigingen, buurtcomité of door de gemeente werden georganiseerd. Kruibeke Zomert was een grandioos succes en daarvoor mochten al de vrijwilligers die daar aan hadden meegewerkt even voor de gemeenteraad getrakteerd worden op een heerlijke alcoholvrije mocktail.

mocktails

Lees meer ›

Subsidies voor site Kasteel Wissekerke in project “van Steen tot Steen”

In de Scheldevallei tussen het Steen van Antwerpen en het Gravensteen van Gent zijn er heel wat kastelen gelegen die een toeristische uitstraling kunnen geven aan de regio. Het kasteel van Wissekerke is één van de drie kastelen die opgenomen is in het project “Van Steen tot Steen “ samen met het kasteel van Laarne en Hingene. Via het project kan de gemeente tot 1,5 milj € subsidies krijgen via Toerisme Vlaanderen om voor heel de site van het kasteel Wisserkerke een beheersplan uit te werken.

Gescheiden fietspaden over viaduct E17 Kruibeke - Beveren

In het vooruitzicht van de omleidingsweg voor de riolering werken in de Burchtstraat zal langs beide zijde van de viaduct op de E17 in de Beverenstraat en de Kruibeekstesteenweg een gescheiden fietspad aangelegd worden. Op die manier zullen de vele Kruibeekse scholieren veiliger naar Beveren kunnen fietsen. De gemeente Kruibeke en Beveren betalen elk 50% van de kosten.

Zone 30 in Kruibeke

De Wijk Cauterhoek , Gasthuisstraat, E Gorrebeeckstraat, Moldovitalaan, De Berkenlaan, Beukenlaan, Lindenlaan en deel van Moortelstraat worden vanaf 1 oktober “zone 30 km”. Ook wordt dan de Camiel Huysmansstraat terug opengesteld voor dubbel verkeer.

Kerkhof van Bazel wordt toegankelijker

Op 26 september starten de werken aan het kerkhof in Bazel om de bolle kasseien te vervangen door klinkers. De werken gaan 20 werkdagen duren. Als alles volgens planning verloopt zal iedereen vlot en gemakkelijk het kerkhof kunnen bezoeken tegen het Allerheiligen weekend.

Lees meer ›

Samenaankoop van randenmaaier voor steun aan landbouwers

De gemeenten Beveren en Kruibeke kunnen dankzij Agrobeheerscentrum Eco² hun landbouwers een randenmaaier aanbieden voor het beheer van akkers langs geklasseerde waterlopen.

Lees meer ›

Samen bouwen aan een fietsveiliger, toeristisch en leuker Kruibeke

Maandag 26 september zijn weer heel wat belangrijke dossiers behandeld op de gemeenteraad ! CD&V werkt met Samen voor Kruibeke verder aan een fietsvriendelijker, toeristisch Kruibeke waar het leuk is om te zijn als bewoner of als bezoeker.

colofon

Op geregelde tijdstippen krijg je CD&V Nieuws in je brievenbus.

Voortaan kan je tussentijdse berichten van CD&V Kruibeke via deze Elektronische nieuwsbrief ontvangen.
Heb je hulp nodig, mail dan even naar Johan Arnout

Zo blijf je van uit de eerste hand op de hoogte van wat er in onze gemeente gebeurt.

Inschrijven op de elektronische nieuwsbrief kan door hier te klikken