Johan Arnout

• Geboorteplaats:

Poperinge

Waar sta ik voor?

no nonsense politiek! geen loze praatjes : goede afspraken maken en realiseren waar je voor staat!
hard werken: Als boerenzoon, - waarschijnlijk een van de weinigen binnen de culturele sector- kende hij van jongs af het klappen van de zweep. Heel hard studeren tijdens het schooljaar, aansluitend in de zomer heel hard werken op het veld met de maaidorser en de balenpers... (als 14 jarige jongen kon hij de knoper van de pers perfect afstellen!) Die harde werkdruk leerde hem dat je nooit iets zonder moeite krijgt. In zijn professionele leven komt het omgaan met die druk goed van pas.

Cultuur: Als musicus in het orkest van de Vlaamse opera ervaart hij elke dag dat een optimaal resultaat stééds grote inspanningen vergt.
Het lokale cultuurleven ligt hem nauw aan het hart, samen met Kamerkoor Cantatille uit Rupelmonde, zet hij zich in voor de muzikale noden/noten in ons dorp!
Johan is lid van de pas opgerichte vzw De Sleutels en wil met deze vereniging concerten in onze kerken en het kasteel organiseren.
Voor zijn aanstelling als altviolist in de Vlaamse Opera, was Johan leraar muziekgeschiedenis. Hij geeft boeiende voordrachten over muziek en laat je meegenieten van heerlijke verhalen in de muziek.
Computers zijn voor veel gebruikers nog steeds bron van ellende en frustratie. Met zijn Computerclub wil Johan concrete hulp bieden, zodat je zonder problemen méé kan op de digitale snelweg. Kom eens naar zijn Computerclub !

Over Johan...
Johan is Altviolist in onze Vlaamse Opera.
Hij is voorzitter van Kamerkoor Cantatille uit Rupelmonde.
Hij is Gemeenteraadslid van de gemeente Kruibeke.
Johan maakt het WIJ-blad van CD&V-Kruibeke

Johan heeft samen met de bijenwerkgroep en onze Kruibeekse inwoners, bloemenslingers aangelegd in Rupelmonde en Bazel
Samen met de milieu- en groendienst werkt hij hard voor de renovatie van het Kikvorstbos. Er werd met de kinderen een leuk kabouterpad aangelegd. Er werden boshyacinten geplant. De zieke Kikvorsttotempaal wordt vervangen door een duurzame opvolger.

Johan is initiatiefnemer voor de renovatie van de pastorievijver in Bazel. in het najaar 2017 werden met veel vrijwilligers alle bladeren takken en zwerfvuiil uit de vijver verwijderd.

Johan is erg begaan met waterproblematiek en wil zich hierin verdiepen om de water ellende in onze gemeente te verhelpen.
Johan heeft aandacht voor onze mobiliteit. Hij schreef in 2015 - 2016 een mobiliteitsvisie die functionele oplossingen aanreikt voor onze mobiliteitsproblemen. Hij wil absoluut werken aan functionerende voetpaden. Veilige en vlottere doorstroming van de verkeersoverlast in onze dorpskernen.

Hij werkte mee in het pilootproject voor de Afdelingswebsites.
Onze afdelingswebsite Kruibeke.CDenV.be was de allereerste (reeds in December 2010) die online was met het nieuwe formaat en kreeg de Gouden Award van beste afdelingswebsite

Johan heeft Kruibeke.TV opgericht. Deze online TV zender wil de kruibeekse gemeenschap versterken en IEDERE inwoner mooi in beeld brengen.

Johan werkte ijverig mee aan het feestjaar voor het 500ste geboortejaar van Gerardus Mercator. Voor het MERCATORweekend kwam hij voor de dag met de MERCATORcontact die het oude MERCATORbiljet in herinnering wil brengen. Deze staat nu in het informaticamuseum van de Koning Boudewijn-stichting in Namen.