CD&V-Kruibeke vraagt dat auto- en motorbestuurders extra aandacht hebben voor de schoolgaanden in het verkeer. Je snelheid altijd aanpassen aan de omstandigheden, zeker in een zone 30, en de verkeerslichten respecteren, zijn al enkele tips om tot een veilig verkeer voor iedereen te komen.

Het is noodzakelijk dat de stapper of trapper goed ziet in het verkeer, maar vooral: zorg dat je gezien wordt door de chauffeurs. Mogelijke hulpmiddelen hierbij zijn een fluohesje, reflecterende strips, op donkere dagen lichtgekleurde kledij in plaats van donkere kleuren, een degelijke fietsverlichting. Oversteken aan zebrapaden (met de fiets mag je hier enkel te voet over), en zeker niet vergeten je helm op te zetten als fietser, helpen ook mee om elke dag weer veilig thuis te komen.

CD&V-Kruibeke houdt tijdens deze eerste schooldagen een afficheactie rond 'Veilig terug naar school'. Om zoveel mogelijk mensen te motiveren om op een bewuste en juiste wijze deel te nemen aan het verkeer werden in de omgeving van alle schoolpoorten deze affiches gebust. Hang deze tot 21 september a.s. aan jouw straatraam als blijk dat ook jij voorstander bent van veilig verkeer. Misschien loten de spotters jou uit en ontvang je een leuke nuttige attentie van hen!

Wij willen mensen hiermee sensibiliseren en daarnaast werken wij in onze gemeente onverdroten verder om het verkeer voor alle gebruikers zo veilig mogelijk te maken.

Heb jij nog geen affiche maar zou je deze toch willen voorhangen? Stuur een e-mailtje naar info@cdenv-kruibeke.be Wij bezorgen jou er een.