De directie en leerkrachten van de Bazelse St.-Petrusschool hebben een vooruitziende blik en plannen nieuwe gebouwen waar nu nog de oude 'kokschool' staat.

De oudere (Bazelse vrouwen) onder ons die nostalgisch zijn aangelegd, gaan kortelings best nog eens de 'tijd van toen' opsnuiven in de Lamperstraat. Immers, het oude gebouw dat zij kenden als 'de kokschool' gaat plaats ruimen voor de toekomst.

Het gaat meer bepaald om de oude gebouwen van de St.-Petrusschool die tussen de speelplaats van de kleuters en van de eerste 3 studiejaren staan. Die gebouwen waren al oud toen, meer dan 50 jaar geleden, er de laatste kookles werd gegeven. Generaties meisjes hebben in de 'kokschool', tijdens hun 7de en 8ste leerjaar, leren koken.

Maar, zoals dat gaat met oude gebouwen, zij zijn uitgeleefd en voldoen helemaal niet meer aan de huidige ecologische normen. Renoveren is veel te duur en men blijft met de fundamenten van meer dan 100 jaar geleden zitten.

Een school met een visie moet mee zijn. Daarom zullen op de vrijgekomen plaats nieuwe gebouwen verrijzen die beantwoorden aan noodzaken van nu en de toekomst.