Dit weekend vindt voor de 62ste keer Hoogstraat kermis plaats in de Hoogstraat in Bazel. Een prachtig initiatief waar heel wat mensen, ook van buiten de gemeente, naar uitkijken. Dit jaar kunnen er geen wielerwedstrijden georganiseerd worden. Door de slechte staat van het wegdek en de verschillende wegenwerken in de gemeente kon geen parcours worden uitgestippeld.

In afwachting van de geplande wegenwerken heeft het gemeentebestuur onlangs de opdracht gegeven om de diepste putten in het wegdek te vullen en heeft ze een verbod ingevoerd voor doorgaand verkeer.

Doordat de riolerings- en nutswerken in de Nieuwe Baan en Daalstraat enige vertraging hebben opgelopen kunnen de werken in de Hoogstraat pas eind augustus starten.

De plannen over de inrichting van de straat werden tijdens een hoorzitting reeds toegelicht. Op deze plannen worden geen fietspaden voorzien..

CD&V heeft van begin af aan geijverd voor de aanleg van degelijke fietspaden. Kandidaat burgemeester Pia De Monie: “Gemengd verkeer is volgens CD&V niet op zijn plaats in de Hoogstraat. Het is een drukke weg waar de snelheid hoog ligt. Fietsers en voetgangers voelen zich veiliger als zij zich niet tussen het autoverkeer moeten begeven. Het zou een gemiste kans zijn om de ruimte die voor fietspaden voorhanden is niet te benutten.”

Als CD&V na de verkiezingen opnieuw zal besturen zullen we er alles aan doen om toch nog fietspaden te voorzien in de Hoogstraat.

Om ons standpunt te verduidelijken en kracht bij te zetten zal CD&V de tekst {Fietspaden inbegrepen} op het wegdek aanbrengen.