“Geld over de balk gegooid” zèggen de enen;

“Méér dan een miljoen euro bespaard” wéten CD&V en N-VA.

Waar SamenVoorKruibeke altijd een vurige verdediger was van het opkalefateren van het huidige gemeentehuis aan het kerkplein te Kruibeke, was CD&V daar eerder een koele minnaar van. Uit loyaliteit zijn wij in hun verhaal meegegaan. Tot echter bleek dat het kostenplaatje véél te hoog zou oplopen. En toen was de raming voor de nodige zware aanpassing voor het politiecomplex nog niet eens gekend.

We hebben de beslissing daaromtrent dan over de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 kunnen tillen in de hoop dat we nog een wezenlijke wijziging zouden kunnen bekomen tijdens coalitiegesprekken. Dat was echter ijdele hoop. Alles moest blijven zoals het was voor hen. Ergens een deur een halve meter verzetten of andersom laten draaien, zou nog gekund hebben. Maar dat was het dan ook.

Dit was voor ons onverteerbaar.

Het aanbod van N-VA om samen met ons de gemeente te gaan besturen en o.a. het verhaal over het opkalefateren  van het oude gemeentehuis te schrappen, was een van de doorslaggevende redenen om met hen in zee te gaan.

De architecten die studies deden en plannen tekenden voor de verbouwing van het oude gemeentehuis werden natuurlijk al vergoed voor hun werk. Over dat geld maakt de toenmalige coalitiepartner nu zoveel heisa (om toch maar in de media te komen?).

Het budget voor de aankoop van de gebouwen op de Duc D’O-site, en de installatie + verhuizing van de administratieve, technische en politionele diensten van onze gemeente en OCMW zal (na aftrek van het bedrag aan de architecten) nog altijd meer dan een miljoen euro LAGER bedragen dan de ramingen van meer dan een jaar geleden. En het gemeentelijke patrimonium zal merkelijk uitbreiden.

Dat noemen wij besturen zoals het een goede huisvader betaamd.

Link naar interview