PERSBERICHT: INGEBRUIKNAME BORDEN KORTPARKEREN IN KRUIBEKE

Een paar maanden geleden werd in Kruibeke beslist om kortparkeren in te voeren aan handelszaken, omdat daar vaak onvoldoende parkeerplaats is. Vanaf vandaag worden de borden effectief in gebruik genomen. Schepen van Mobiliteit Dirk De Ketelaere (CD&V) heeft de borden onthuld in aanwezigheid van een aantal leden van Vrouw & Maatschappij.

In 2008 ijverde Vrouw & Maatschappij om een aantal parkeerplaatsen met beperkte parkeerduur in te richten, een voorstel dat eind vorig jaar werd goedgekeurd. Vandaag heeft schepen De Ketelaere dan eindelijk de borden, die de voorbije weken werden geplaatst, vrij gemaakt. Kortparkeren is dus officieel van kracht vanaf vandaag (maandag 14 april).

Op een tiental plaatsen mag slechts 30 minuten geparkeerd worden, elke dag tussen 8.00 en 18.00 uur uitgezonderd zon- en feestdagen. Deze maatregel wordt door de handelaars positief onthaald. Op die manier is er voor klanten meer kans om in de nabijheid van hun zaak te parkeren. Inwoners kunnen deze parkeerplaatsen ook gebruiken om hun boodschappen uit te laden.