Op donderdag 14 november 2019 om 20u00 in OC De Brouwerij, O.-L.-Vrouwplein 18, Kruibeke: voordracht over “Jemen, een land in nood”.

Het Arabia Felix (Gelukkig Arabië) wordt vandaag de dag, buiten eigen wil om, zwaar geteisterd en vernield door burgeroorlogen. Zelfs de Verenigde Naties spreken over de ergste menselijke crisis ooit: hongersnood (80% van de bewoners is afhankelijk van voedselhulp !), ziekte en gebrek aan medische zorgen. De zwaksten betalen hiervoor de grootste tol: hoge graad van kindersterfte.

De Kruibeekse werkgroep KRAL vzw streeft ernaar om met zusterstad Al Udayn in Jemen een ontwikkelingssamenwerking uit te bouwen om vooral het lot van de kwetsbare groepen, zoals de vele gehandicapte kinderen, te verbeteren. Tevens investeren zij via studiebeuren in de opleiding van plaatselijke meisjes en vrouwen.

Sinds 2017 richt deze vzw zich heel sterk op de dringende voedselhulp.

Een inkomkaart voor deze voordracht kost € 10. De opbrengst gaat volledig naar Al Udayn.

Uw ticket bestellen kan via tel. 03 774 47 36 of dhaene.zimprich@gmail.com of de avond zelf aan de inkom. Gelieve wel uw aanwezigheid vooraf te bevestigen via communicatie@kruibeke.be