“WIJ en ZIJ: de gelijkenis is groter dan je denkt.”

vrijdag 17 januari tot en met vrijdag 31 januari 2020

in OC De Brouwerij, O.-L.-Vrouwplein 18, Kruibeke.

Later ook nog op andere locaties. Tijd en plaats delen wij nog mee.

De tentoonstelling stelt de buddywerking in Kruibeke in de kijker. Het gaat hier over vrijwilligers die anderstalige nieuwkomers een handje helpen bij de papieren rompslomp en hen ook enigszins wegwijs maken in onze gemeente.

Echt een kolfje naar de hand van onze schepen voor sociale zaken, Filip Vercauteren, om hier mee zijn schouders onder te zetten: “WIJ en ZIJ: de gelijkenis is groter dan je denkt” is een gemeentelijke reizende tentoonstelling die de buddywerking binnen Kruibeke aan iedereen kenbaar wil maken. Buddy’s zijn vrijwilligers die in dit geval anderstalige nieuwkomers wegwijs maken in onze gemeente en helpen bij het integratieproces. Gelijkwaardige relaties en sociaal contact in een vriendschappelijke en ongedwongen sfeer, zo werken de buddy’s.

Aan de hand van foto’s en quotes krijgen de bezoekers een beter beeld van hetgeen verwacht wordt van een buddy. We hopen hierdoor nog meer inwoners warm te maken om dit verbindend verhaal mee te helpen waarmaken.

De tentoonstelling is een initiatief van Reisbureau Umunsi waarin de gemeente Kruibeke en haar raad voor mondiaal beleid verschillende culturen met elkaar in verbinding wil brengen.

De volgende locaties en openingsuren delen wij mee via onze Nieuwsbrief.