Wie nog intresse heeft, kan nog meedoen. Met de steun van de provincie Oost-Vlaanderen en Regionaal Landschap Schelde-Durme wil het bestuur van Kruibeke haar trage wegen opwaarderen. Waar eerder de Trage Wegen van Rupelmonde en Bazel al geïnventariseerd werden, is het nu de beurt aan Kruibeke-centrum.

Trage wegen zijn mooie wegen voor een aangename fietstocht of een leuke wandeling. Het zijn meestal kortere en ook veilige routes naar de winkel, school of zelfs het werk. Daardoor ontlasten ze ook enigszins de drukkere grotere verkeerswegen.

Gewapend met tips en tricks van vzw Regionaal Landschap Schelde-Durme gaan de volgende maanden een 25-tal enthousiaste vrijwilligers op pad om de trage wegen in de deelgemeente Kruibeke in kaart te brengen. Wie nog interesse heeft, kan nog meedoen. Laat dan snel iets weten aan de milieudienst van de gemeente.

Als dit werk gedaan is, worden de trage wegen van Bazel en Rupelmonde, die reeds geïnventariseerd zijn, samengebundeld met die van Kruibeke in één wandelkaart. Het gemeentebestuur van Kruibeke zal ook bekijken welke trage wegen kunnen verbonden worden met het wegennetwerk.

“Het is al een oude CVP-jongensdroom van mij om een fiets- en wandelvriendelijke trage weg te creëren langs de kant van “het geboerte” als alternatief voor de Gewestweg N419, aldus Filip Vercauteren, onze schepen van Milieu.