Els De Bock

voorzitter vrouw en maatschappij

Els is opgegroeid in Bazel, waar ze actief was als KLJ-(hoofd)leidster. Na haar huwelijk is ze verhuisd naar Kruibeke, waar alle kinderen naar school gingen (Pius X) of nog gaan (OLV). Na haar scheiding is ze in Kruibeke blijven wonen, halftijds bij haar vier kinderen, halftijds bij haar lief. Els werkt in AZ Nikolaas als applicatiebeheerder informatica.
    Binnen de politiek is ze ge├źngageerd als OCMW-raadslid en maakt ze deel uit van het Vast Bureau. Als voorzitter Pia afwezig is, vervangt zij haar. Daarnaast is ze ook actief in het afdelingsbestuur van CD&V en bij Vrouw & Maatschappij.
    Verder is ze bestuurslid bij Gezinsbond Bazel (vooral voor de tweedehandsbeurzen), ondervoorzitter van het beheersorgaan van de openbare bibliotheek (OBBO), lid van de VZW Jeugdlokalen en helpt ze mee bij de organisatie van Umunsi Mukuru.
    Wekelijks zwemt ze haar baantjes in het zwembad van Beveren (vroeger in Temse). Naast taxi spelen voor de hobby's van de kinderen (dansen, basket, judo, academie Woord), heeft ze nog wat eigen bezigheden: gezelschapspelletjes spelen, reizen plannen en Japanse puzzels oplossen. Een dag zou gerust wat meer uren mogen tellen :-)

Van nature is ze nogal een 'stille', desondanks wil ze haar steentje bijdragen tot een maatschappij waar het aangenaam is om in te leven. Hierbij gaat haar aandacht vooral naar: verenigingsleven, natuur en open ruimte, milieu, verkeersveiligheid, sociale rechtvaardigheid. Kortom al wat goed is voor onze toekomst! Haar kinderen zijn hierbij haar drijfveer, maar ze wil hen ook geen aandacht tekort doen. Zoals vele moeders is het dus zoeken naar een evenwicht tussen gezin, werk en vrije tijd. Niet altijd even makkelijk, maar zeker het proberen waard!